Wednesday, July 4, 2012

Arnab Kesayangan Encik BF



A s s a l a m u a l a i k u m....

Terlebih dahulu saya nak ucapkan Salam Nisfu Syaaban hari tutupnya buku amalan kita semua.
Selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru . Semoga amalan 
kita di dunia nie cukup ye.. :)

Korang nie Pecinta Haiwan x?? Mestila kan pencinta haiwan betol x?? lebih-lebih lagi Kucing kan ?? 
itu la yang paling famous sekali klo korang nak bela kan?? Tapi lain sikit dengan Encik BF saya nie 
terlebih suka dengan binatang termasuk binatang yang berbisa. Kalau boleh nak buat ZOO 
sekali dekat belakang umah.

Siapa yang minat Arnab? mesti semua suka kan ??? Baru-baru nie Encik BF dapat anak buah baru
iaitu Arnab kesayangan dia la. Comel-comel semuanya. Saya pun giler dengan arnab nie jugak
cute sangat. Dulu Encik BF bagi  dkat saya Tam & Kimut tu panggilan manja saya beri masa 
membela Arnab dulu. Sekarang mereka dah selamat dikebumikan di belakang rumah opah
mati terkena racun nyamuk 2 tahun yang lepas.


Ini dia arnab kesayangan Encik BF baru dua minggu katanya tapi dah nampak comel sangat.
Banyak sangat arnabnya. Terigin di hati nak membela balik tapi takut la kene racun nyamuk 
lagi. Biasa la kampung saya nie ada Denggi rajin bebeno la menyembor dekat kawasan2 umah.
Encik BF nie xpla dok Gerik xd nak sembor2 nyamuk kt umah. Kita kat Ipoh memang jauh la. 


Yang nie lagi comel mata biru-biru gitu. Not for sale katanya.. Bila dah banyak-banyak nie
jadi xtaw nak bagi nama apa dah terlalu banyak sangat. Korang ada cadangan nak bagi nama
x dekat depe nie? hehehe... Klo saya panggil Kiro and the geng je ^^


Sayangilah haiwan seperti mana kita menyayangi ibu dan bapa kita.
Dia juga Mahluk Allah seperti kita. 

 

9 comments :

  1. HAHA , comel , bak mai sekoq! :p

    ReplyDelete
  2. wahh..banyaknya arnah yg bf awak bela..comel2 sgt...
    fatin teringin tapi fatin x pandai nk bela..tkut mati macam tu ja nnt hehe

    ReplyDelete
  3. sweet nye bela arnab. try la shugar glider. mesti lagi comey. ushii! :)

    ReplyDelete
  4. @Amy Farhana hahaha ti kita pi gerik mintak sekoq kt dia ^^

    ReplyDelete
  5. @fatin hanani : yela kene pandai bela je.. arnab nie sensitif jugak heheehe ^^

    ReplyDelete
  6. @zera eira : shugar glider memang comel tp takut x terbela la.. arap encik bf la jaga hehehe :P

    ReplyDelete
  7. alololo..mmg comel dik..teringat pulak jari kaki kak digigit arnab..hihihi

    ReplyDelete
  8. @Arina Shamsul : kenapa dia gigit lapar sangta la tu :p

    ReplyDelete
  9. Nyum nyum nyum, comel dan sedap je nampak arnab tu. hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Sila tinggalkan Comment anda ^^

 

Since 2010-2017 | Copyright by © Ayu Barbydol. Design by me Ayu Barbydol