Tuesday, February 14, 2012

Cinta Jarak Jauh ??


Entry hari ini jiwang sedikit. Nak jiwang2 pulak pagi nie. Apa itu Cinta Jarak Jauh? 
Pernah tidak korang terasa mcm jauh sangat dengan pasangan anda? mesti korang
rindu kan ?  Tipu la kan klo korang x rasa rindu di hati bila pasangan jauh dari pandangan 
mata kita begitu juga dengan saya rindu dekat encik syg barbydol nie hurmmm...

Bila berjauhan banyak dugaan yang datang. Yela dah jauh kan mcm2 la kita 
pikir. Pasangan kita nie ada perempuan lain ke ? Bende tu la awk x suka dengar. Pernah x 
korang terpikir cinta bertahun-tahun akan kekal selamanya ke? Ajal Maut Jodoh Pertemuan
semuanya ditangan Tuhan dia yang maha mengetahui. Saya yang cintan sampai 4 tahun pun
belum tentu dia akan menjadi milik kita dok??


Makin kita berjauhan makin kita rasa nk sedih di hati nie. Menangis sampai over acting.
Kadang-kadang lelaki yang over ego dari perempuan betol x?asyik kita je nk beralah bila lagi 
laki nk beralah erk ? Jom tengok tips bagaimana nak menangani masalah cinta jarak jauh nie.

5 tips untuk menangani masalah ini :-

  Percaya Pada Pasangan Anda 
       Saya sentiasa percaya pada pasangan saya walaupun ramai yang mengatakan en syg 
       saya nie bermasalah. Awk x suka mendengarnya sakit hati doh.

  Kekal Setia Walaupun Berjauhan
       Saya sentiasa setia pada encik syg saya walaupun dia pikir saya nie menduakannya tapi 
       hakikatnya tidak sama sekali. Suka pikir bukan2 (setia ke barbydol nie ? ) ^^'

  Berjumpa Sekejap
        Walaupun kami berjauhan ada jugak awk pegi menengok encik syg di kampung 
        halamannya di Gerik. Bila nak datang je marah np la ye ??  dia marah sebab saya nie 
        terlalu berani sgt nk dtg jauh-jauh nek bas. Klo jadi pe2 mcm mn. Tapi saya rindukan 
        dia sanggup pegi itu adalah alasan saya :P

  Bertanya Khabar Sentiasa
       Saya sering bertanya kabo dekat dia. Bila kita tanya ada ke nk balas SMS awk nie? satu 
       msg tunggu dalam setengah jam. Apa tu? boleh kire bapa banyak awk SMS kat dia. 
       Rupanya dia pegi main futsal.

  Sambut Ulang Tahun Bersama
       Selama 4 tahun saya bercinta belum pernah lagi kami celebrate ulang tahun kami. Cuma 
       dia belikan saya Cincing n Rantai. Tapi saya suka klo dia belikan saya Cake boleh 
       makan bersama2. ( x reti nak besyukur plak barbydol nie ^^ )

Kesimpulannya 5 tips di atas nie saya dah mencubanya. Anda bila lagi.??
Pasti hubungan yang jauh tu akan lebih baik dari sebelumya. Buangkanlah ego 
dalam sesuatu perhubungan itu. Insyallah 


5 comments :

  1. hidy percaya cinta harak jauh ni. Jauh di mata tapi dekat dihati..Moga jodoh berpanjangan dear..=)

    ReplyDelete
  2. @Miss Hidy : insyallah amin semoga dapat dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  3. cinta jarak jauh buat kita x bosan hadap muka bf hari-hari :D

    ReplyDelete
  4. oppa follow blog owesome ni....
    follow oppa balik okey...
    thank you...
    nice to meet you...
    nice blog n entry yg cool...

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Sila tinggalkan Comment anda ^^

 

Since 2010-2019 | Copyright by © Ayu Barbydol. Design by me Ayu Barbydol